Safi Rania Gold

Ello peeps~

Hihi ok tiba la masanya nak review product Safi Rania Gold...sbelum nih aku pernah cerita kat korang kat sini bout aku borong Safi Rania Gold kan..Sebab ?? It's CHEAP..hahahha..slalunya orang try satu dua produk je takot tak sesuai...tapi memandangkan harganya masih di bawah kawalan so hangkut laaa almost full range..hoho~

Aku tak tulis laa detail of each product yek..kalo nak taw detail bole baca kat website safi terus..aku just bagi review according to experience aku on each product aku try..some people may experience differently..Ok let's go one by one..


CLEANSER
Bila cuci muka pakai cleanser nih..the feeling after wash very very clean..mmg rasa semua kotoran and light make up kluar abes but aku tak suka sangat kerana aku rasa muka jadi tight or ketat..btw kulit aku oily to combination skin..so i guess oily skin type person should love dis cleanser. 

TONER
The toner light weight ja..texture watery just like other toner available in the market..it helps bagi muka tak kering and prepare for next step - serum and moisturizer.

 SKIN DRINK LOTION
This one aku suka..memang best pakai..texture not watery and slightly thick..nama pon lotion kann..wat i like bout this..if uolss muka kering kontang mmg elok sesangat pakai lotion nih..dia kasi muka korang tak kering and bila sapu kat muka memang rasa macam tak pakai apa-apa pon..very da lightweight.

SERUM
Nih feveret aku..dah pakai 2 botol since 20ml je..so cpt pulak abes as compared to safi yang lain..aku suka sebab dia lightweight, cepat absorbed so takdalaa rasa berminyak ka apa and dia even out skin tone aku..nak kata brighten aku tak pasti sgt tp even out and hilangkan parut jerawat aku memang nampak laa kesannya..sebab tuh aku maintain pakai lagi..i loikeee~

EYE CONTOUR CREAM
Eye cream nih aku pakai takda laa nampak kesan sangat..mata panda and puffy still there..it just helps to hydrate my eye area..other than dat aku tak nampak kesan sangat..
DAY MOISTURIZING CREAM SPF 25PA++
Moisturizer nih best..no greasy feeling and cepat absorbed bila sapu di muka..so for geng oily to combination skin memang ok sesangat la pakai yang nih..muka pon rasa smooth and soft je..senang takyah nak pakai spf tambahan sebab included oredi..
NIGHT MOISTURIZING CREAM
Moisturizer untuk malam nih slightly heavy sket bila pakai but still toleratable..yang syoknya night cream nih repair skin kita and bila bangun pagi rasa so soft and licin bila cuci muka..takdalaa muka jadi minyak ke apa..nampak glowing jek..


Ok dats all my review..thanks for reading ;)



1 comment:

  1. Pembersih Wajah tu sy guna mmg kering kat muka, sy gunakan waktu siang... Tu pun sebelum cuci sy urut muka dgn vco + lap dgn kapas (boleh as make up remover too), barulah cuci muka dgn Pembersih Wajah, so x kering sgt. Tapi klu mlm sy guna Pembersih Wajah Lembapan Mendalam, mmg OK kat muka, smooth kat kulit + ada warna keemasan liquid dia.. Toner tu plak sy campurkan dgn bedak sejuk tepek kat muka 15 minit, selang sehari. Serum tu sy suka tekstur dia, tapi yg paling best, Skin Drink Lotion. Mmg suka sgt :D

    ReplyDelete