Snow Cheese Cake

Hai Hai Hai..

Cheese is my peberet..so apa-apa yang related to cheese mmg aku layanzz..heheh previously aku penah makan snow ciskek nih..it was few months ago punya citer lah..mmg mabeles da taste..aku carik kat bakery tak pernah jumpa..ciskek yang ada pon normal ciskek yang keras kat bawah tuh..so hasrat suci aku pon terpadam laa bila adegan cari-mencari tak jumpa..besides aku nih bkn laa ketegeri penyabor kann..

Tetiba sejak dua menjak nih kawan aku sorang nih rajin lak mengupload gambor ciskek nih..dia buat untuk jualan..50 hengget sebiji..aku pon berkobar-kobar laa oder..skali caishhhh tak bole pos sbb kawan aku takot cheese tak tahan...makcik nih dok Kedah and aku lak dok Penang..hadoilaa takda rezeki lagik ! (bisik hati kecilku...ewahhh novel tetiba~)

Then satu ari tuh aku tgh kebosanan so google sana sini terrrjumpa resipinya...

"Wahhhhhh senangnya !! Small da pieces lah nak buat...aku pon bole buatlah !" (dialog motivet diri seniri)

ceewahh padahal aku tak penah buat kek pon..bahan-bahan kek pon aku acah-acah kenal..ahahha slalunya mak aku yang buat kek..aku tolong makan ja..

Dengan semangat yang kental ditambah plak kompiden level melimpah-ruah aku pon buat misi mencari bahan...2 supermarket gak laa aku pigi..nak carik menda ovalette..last-last jumpa kat kedai amoi jual barang-barang kek..cisss wes my time..kalo aku tau awal-awal lagi aku pegi situ..hahaha

Korang yang nak resipi snow ciskek jempot laaa nengok kat blog akak nih..aku pon pakai resipi dia jek..

Mekaseh daun keladi kak..U made my day lah ! bak kata omputih ;p





2 comments:

  1. Tahniahlah dah pandai buat snowchesee cake..memang sodap kan. Puas hati sebab lagi sedap dari beli kat kedai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah mmg puas ati bila wat seniri sbb bole ejas ikut selera..mak sy siap minta wat lagi kek nih..hihi

      Delete